måndag 30 juli 2012

Piga

I helgen har jag varit piga, börjat kl 6 och slutat 11. Det är oki tider för jag har ju fortfarande så gott som hela dagen framför mig när jag kommit hem. Men visst blir man lite trött så jag gjorde något som jag sällan eller aldrig gör, VILADE e halvtimme på soffan. Så man blev på hugget igen.

I lördags åkte Tomas och jag ner till hästarna och plockade in dom i stallet. Tomas verkade dom och jag pysslade om dom. Skrapade bort alla jäkla flugägg som bosatt sig på dom, äckliga odjur. Det var så mysigt att få rå om dom lite. Ska bli skönt att få hem dom så jag kan duscha och ansa dom redigt. Just nu är dom flåtiga och vildvuxna i manen/svansen.
Å vet ni vad, nu gör vi den sista tuchen i stallet och vi har 3 klara boxar, krokar/hyllor uppsatta mm mm. Det är en box kvar att göra men ingen panik.
Jag är så jäkla imponerad av Tomas som gjort det bästa av denna skeva lada. Skall lägga upp bilder när allt e klart för inflyttning.

Jag mår väldigt bra än på länge. Har så gott som sluppit värken i kroppen och känner mig rätt pigg inte så trött som jag var innan. -2kg ner i vikten. Sånt gillas i massor. var och köpte nya löparskor som jag inte invigt än men ikväll kan det blir det av.

Igår kom däkis till mig och den kvinnan kan verkligen få mig glad för hon e precis lika knasig som jag om inte än värre.

Imorron åker Tomas för att kolla Brie om hon har behållt fölet, gu vad jag hoppas och håller tummar och tår för detta.

Tjipp Tjopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar