fredag 27 juli 2012

Punktion!

Igår var jag och gjorde punktionen och det var över på mindre än 10 min. Man hann knappt lägga sig ner på britsen förrän det var klart och det bästa av allt var att det var smärtfritt. Som jag sagt innan så är jag inte orolig över att det skulle vara något och läkarna säger att det mest troliga är fettknöl. Svar får jag nästa vecka.

Det är med stor sorg som jag skriver denna text. En av mina vänner har under de senaste 4 åren fått cancerbesked 4 gånger. Det kommer tillbaka till henne hela tiden. Hon får genomgå tuffa cellgiftsbehandlingar och trots detta så ger det sig inte. Hon går nu under cellgiftebehandling och har nu trots det fått spridnig till levern. Och där sitter MINST 10 jävlar metastaser. Så för 5:e gången får hon detta hemska besked. När skall denna goa människa få lugn och ro och njuta av livet??!! Hon får kämpa och kämpa hela tiden. Hon är ensamstående med en dotter som hon tar hand om väl och hittar på saker. Men hur länge skall hon och hennes kropp orka. Jag tycker det är så jäkla orättvist att denna underbara människa ska behöva genomgå detta. Det gör så ont i mig när jag tänker på det, om jag bara kunde göra något.
Jag vet att du läser här och du skall veta att jag finns här för dig/er. KRAM!

Ta hand om er där ute för livet kan tvärvända

1 kommentar: