tisdag 10 juli 2012

Att välja livet

Idag var jag iväg för att träffa läkaren och prata om mina biverkningar som jag får av behandlingen. Fick träffa en annan läkare än den jag brukar ha. Vilken superläkare hon var. Hon lyssnade och berättade vad som händer i min kropp.
Jag får en väldigt tuff behandling tack vare spridningen till levern. Jag får liksom dubbel dos för att vara 110% säker på att stänga av produktionen av hormoner.
Hon tyckte jag skulle allvarligt ta en funderare på att göra operationen som tar bort äggstockarna och troligen livmodern också. Det kommer ge mig en ännu ljusare framtid.
Jag har ju 3 barn och det räcker så jag väljer livet utan att ens överlägga. Denna op kommer göra att jag slipper sprutorna och vad den ger för biverkningar. Jag kommer även kunna få en annan sorts medicin som jag troligen kommer behöva framöver som skadar livmodern om jag har den kvar. Sen har jag, sedan innan gjort en konicering av livmoderhalsen för jag hade cellförändringar. Så allt talar för en op och remiss är skickad.
Ja men det blir nog bra detta...

Nu skall jag "bara" gå ner minst 10 kg och det får jag göra genom att antingen cykla (som jag inte har) eller simma för att jag inte skall få sådan värk i benen och fötterna. Hejja hejja mig *pust*

Igår kome en väldigt fin och go vän till mig, Ella heter hon. Fick en fin bok om vänskap och det värmde. Sen pratade vi lite om ett "samarbete" längre fram i höst men inget bestämt än.

Nähe nu skall jag fixa med mat för vi får besök av Tomas syster med familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar