tisdag 24 juli 2012

Takläggning

Igår hjälpte min bror och min pappa oss att laga taket på stallet. Både Tomas och jag e lite höjdskraja. Men min bror Anders stod på en stege som i sin tur stod e en hjullastareskopa så han kunde hissas upp och komma åt. Å jäkla i min låda vad han slet där uppe på taket med att plocka om/rätta till takpannorna, byta ut reglar och täta. Han gjorde ett superbra jobb, imponerande. Så nu slipper hästen stå med paraply i boxen när det regnar :)
Tack Snälla älskade Pappa och broder för hjälpen, detta betyder mkt för oss.

Sen på kvällen kom min kusin Stefan med fru Catarina, kusinbarn Louise med sambo Ale. Dom är ifrån skånelandet. Det var trevligt att träffa dom :)

Åh vet ni vad, jag var ute på en powerwalk igår. Gu vad skönt det var och jag hade inte det minsta on i kroppen så det flöt på som tusan. Ikväll blir det samma runda. Måste bara ha bättre skor. Just nu går jag i ett par Nike löparskor som jag köpte för ett par år sedan men dom har verkligen gjort sitt nu. Så om ni har bra tips på löparskor med mkt bra stötdämpning mottages detta varmt.

Idag bär det iväg till sjukan för att få min behandling sen även kolla upp en knöl jag fått. Men jag tror och hoppas att det inte är något.

Kram på er

4 kommentarer:

  1. Håller på DIG Tessan!!!! I vått & torrt!! Önskar DIG aLLT väl!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla det värmer att höra vem du nu är:-) kram

      Radera
  2. Kramis till dig! Nike Lunaglide är underbara skor. Lätta och dämpande :) /Caroline

    SvaraRadera