lördag 11 januari 2014

Mkt bra dagar

De senaste dagarna har jag varit mkt piggare och knappt haft ont alls. Så skönt. 

I torsdags var jag och kollade upp mitt hjärt/klaffel och allt var oförändrat vilket är  mkt bra. Hjärtat pumpade på så fint. 
Blodprovsvaren är helt normala inkl levervärderna. I oktober låg värdet på min ämnesomsättning på gränsen men är idag helt normalt. Känns väldigt skönt att alla mina värden är bra men samtidigt slår det mig. Tänk om jag gått till en vanlig vårdcentral och sagt att jag mår lite sådär och det känns konstigt i min högra sida. Då hade dom tagit blodprov och känt på mig i sidan. Inget av en sådan "vanlig" undersökning hade visat något. Jag hade säkert fått gått hem igen utan något svar och cancern skulle få fortsätta sprida sig ifred. Samtidigt kan dom ju inte skicka in alla som dom inte hittar något på till röntgen för det är den enda undersökning som visar att jag har levermetastaser. Mmmmmm lurigt det där. 

Ikväll skall Tomas och jag gå på bio. Vi skall se hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Ser fram emot detta. 

Har fixat en hel del med våra hönor idag. Har ju skaffat oss 7 st äkta värphöns så nu e vi självförsörjande på ägg, Jippi. Tomas har sagt innan att det finns nog ingen annan som har så många höns men ändå får gå och köpa ägg. Våra andra hobbyhöns värper inte så ofta. Men nu blir det bra. 

Önskar er en trevlig helg för det skall jag ha. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar