fredag 31 januari 2014

Dålig sömn och smärta

Jag har den senaste tiden haft ont ifrån levern. I tisdags natt gjorde det så ont att jag fick stiga upp ett par timmar. Detta har ju lett till dålig sömn och trötthet. 
Kände mig riktigt sjuk utan att ha feber i onsdags, jag fick träffa min läkare när jag var och tog mina prover inför behandlingen igår. 
Min läkare kände igenom mig och det togs blodprover. Alla värden är perfekta och levern känns normal. Det känns skönt verkligen. 
Vad smärtan kan bero på och som jag hoppas det är och som inte är helt ovanligt. Metastassönderfall, alltså när cellgifterna gör sitt och slår sönder metastaserna så gör det ont. Och det är det jag ber för att det är så. 
Jag äter smärtstillande morgon och kväll. Bara alvedon visserligen och men det tar toppen och det blir uthärdligt,vill börja med lägsta först för att sedan öka på vid behov. 
Både min sköterska och överläkare tycker att jag skall jobba mindre och vara sjukskriven. Det finns ingen som jobbar så mkt som jag gör under en cellgiftsbehandling. Och absolut inte jobbar några timmar innan behandling för att sedan gå direkt efter behandlingen tillbaka till jobbet. Jag är egentligen bara sjukskriven ca 2 timmar i veckan då jag får gifterna. 
Varför gör jag såhär undrar ni??!! Svaret är enkelt och kommer nedan. 
JAG ÄLSKAR MITT JOBB och har så roligt där att det väger upp de tunga stunderna och få mig att tänka på annat.
Mina kollegor på jobbet och chefer ställer upp för mig till 110%. Sen ger dom mig många Goa skratt och energi. Ja jag älskar verkligen dessa underbara människor. 
Sen alla dessa härliga människor jag får prata med dagligen är få förunnat.
Något som också värmer mitt hjärta är alla som ställer upp där för mig  och min familj i vått och torrt.
Tack ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar