torsdag 23 januari 2014

Jag är fin

Idag var det dags.
Håret faller hela tiden och jag har spridit mitt DNA över hela Karlskrona kommun. Det gör jäkligt ont att tappa håret, utslag och kli. 
Tog tag i att och bad mina barn att raka varsin del av skallen på mig. Cecilia och Wilma tyckte det var kul, Emma med till en början. Men ju mer hår som åkte av ju mer ledsen blev Emma. Hon blev jätteledsen för jag såg inte ut som hennes mamma. Hon var nästan otröstlig. 
Jag förklarade för henne att det gjorde jätteont i mammas hårbotten och kliade. När vi stod i duschen så hade hon nog funderat klart och hon sa: mamma du är fin fast du inget hår har, skadat tutten och är sjuk. Sen tittar hon på ni mage och säger att de som är gravida är också fina, lilla sötunge. Ett finare sätt att säga det på istället för att säga att tjocka/kraftiga är fina. 
Så nu ser man ut som ett jäkla ägghuvud men jag är fin. För jag litar på vad mina barn och sambo säger. 

3 kommentarer:

  1. Du är o kommer alltid vara vacker. Med eller utan hår. Puss o kram.

    SvaraRadera
  2. Barn är kloka :-). Du är du oavsett hår. Men jag förstår, det måste kännas tungt när det faller. Själv får jag lite panik när mitt faller mycket i i i perioder men det är ju allt. Ta vara på dig. Kramar

    SvaraRadera
  3. Du är både fin och vacker. Med eller utan hår. Detta fixar du. Kramar♡♡♡♡

    SvaraRadera