tisdag 4 juni 2013

Medsystrar

Jag är med i en grupp med kvinnor som har fått bröstcancer i karlskrona med omnejd. Igår var jag med för första gången på en fikaträff. Oh my god vad trevligt det var.
Vi satt på en uteservering inne i Karlskrona och njöt av det underbara vädret, fikan och sällskapet.
Vi pratade om allt mellan himmel jord, och jämnförde bröst och operationer :)
Trivdes så himla mkt i denna fina och underbara grupp och hoppas på många flera mysiga träffar.

Problemet är ju att man i sådana här lägen bor man ju i världens ände, tassamarken. Man kör ju inte hem 3 mil ifrån jobbet för att bara ett par timmar senare drar in till stan igen. Igår löste jag det genom att strosa runt på stan. Tror det eller ej men jag köpte en tunika/klänning till mig. Vad har hänt med mig?! Men jag börja tycka det är ok att ha det på mig trots min formiga kropp. Min goa kollega Yvve sa en gång till mig - Har du väl börjat med tights/pants kan du inte sluta. Hon har rätt.

Ikväll med det målartvätt av taket i köket så att vi kan börja måla. Skall ju tapetsera om med MEN vad skall man ha för tapet i köket?! Har ni några förslag, dela gärna med er.

1 kommentar:

  1. Boråstapeter har många fina, om ni vill ha med lite gammaldags mönster. :-)

    SvaraRadera