måndag 6 maj 2013

Walking och biljetter

Efter sista påfyllningen av bröstet så fick jag ju fruktansvärt ont. Smärtan har påverkat mig så himla dant att jag igår var totalt slut. Fick gå och lägga mig och vila på eftermiddagen och det var välbehövligt. Efter vilopausen var jag som en ny människa, nu är smärtan så gott som borta och jag är mig själv igen. TACK för det. När jag har mina svackor så finns det en person som verkligen gör det där lilla extra för att jag ska må lite bättre och det är min älskade sambo Tomas.

Jag har ett litet mål och det är att gå ner 10 kg till hösten då jag skall slutföra rekonstruktionen. Jag har redan gått ner 3 kg på ca 3 veckor. Delmål är 4 kg till innan sista maj. Vad tror ni, klara jag det? Jag har börjat gå powerwalka om kvällarna och det känns skönt. Man blir piggare. Så idag när jag kom hem gick jag min runda, planterade blommor och gjorde i ordning hästen Tomme inför natten. Känner mig nöjd.

Kom ni ihåg att jag skrev i mitt förra inlägg att jag önskade att jag kunde göra något för min vän Mia som är sjuk i cancer. Känns lite som jag blev bönhörd. Idag lade min fina kusin Maxe ut ett inlägg på facebook att han hade 2 biljetter till Bruce Springsten att GE bort. Där ena biljetten var en biljett för rullstol. Jag delade inlägget och min Mia skrev att hon gärna kunde tänka sig att åka. Jag tog kontakt med Maxe och vet ni vad, hon fick biljetterna.Hon blev superglad för detta. Tycker det var väldigt generöst av Maxe att ge bort biljetterna, fint gjort. Så på lördag åker Mia med hennes man för att kolla på världsartisten. Skönt för att få komma iväg tillsammans och göra något efter allt dom gått och går igenom.

Sitter nu och väntar på att Tomas skall komma hem efter att varit och kört licenslopp i Kalmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar