torsdag 16 maj 2013

Stillastående

Fasen nu står jag stilla i min vikt och det är inte bra då jag har ett delmål på att gå ner 4 kg innan den siste maj. Jag får helt enkelt börja träna tuffare och äta mer kontinuerligt, jag ska bara lyckas med detta finns inget annat alternativ.

Något fantasiskt har hänt. Min älskade vän Mia som varit så gott som utdömd att överleva sin cancer och hade spridning såväl i huvudet som på levern har fått ett underbart besked. Cancern är borta.  Idag skall dom kolla vad det är dom ser i magen men dom trodde inte att det var metastaser. Hon är på sjukhuset nu för den kollen och jag håller både tummar och tår att det är något dom kan åtgärda. Visste e det underbart och fantastiskt..

Jag mår bra fast har störd sömn om nätterna då jag får väldigt ont när jag skall ändra läge. På dagen känner jag inte av det alls så det är bara att stå ut men man blir lite trött. LÄNGTAR till semestern och då skall jag ha 6 veckors ledigt, Tjohooo.

Till helgen skall jag ut och rida och det första gången sen efter op. Jag tror verkligen det kommer gå bra men skall ta en skogsrunda först innan jag ger mig på sandjobb med hästarna. Spännande och så får jag lite extra träning jag med :)

3 kommentarer:

  1. Åhhhh vilka fantastiska nyheter!!! Blir varm i hjärtat och otroligt glad för Mias skull (trots att jag inte känner henne)

    Och du Tessan, hästar är den bästa terapin :-) .
    Varm kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att din vän fått ett så härligt besked! Har följt din blogg länge. Jag är själv opererad för en mycket aggressiv bröstcancer med hög återfallsrisk 2010, men klarat mig från återfall så här långt. Jag har länge tränat mycket och ätit bra men inte lyckats gå ner ordentligt i vikt. Men, de senaste veckorna har jag testat 5:2 och det är verkligen något för mig :) Halvfasta två dagar i veckan och äta bra övriga fem dagar. Såg på Vetenskapens värld för ett tag sedan då de berättade om detta sätt att äta. Kanske kan det vara något för dig att testa? Ha det gott och lycka till med ridningen i helgen :)

    SvaraRadera