onsdag 5 oktober 2011

Meningen med livet?!

Igår var jag äntligen på till Karlshamn för att träffa plastikkirurgen som skall göra mitt nya bröst.
Tanken var att jag skulle få göra den enkla operationen men när han fick se hur jag såg ut så gick det inte. Det fanns inte tillräckligt med hud och vävnader kvar så det skulle få plats en kudde under som dom kunde fylla på med vätska å töjja huden för att sedan lägga in ett implantat.
Så i april skall dom göra den mer avancerade op. Där dom tar fett och hud ifrån buken å bygger upp ett bröst av. Och tror det eller ej men jag har inte tillräckligt med fett på buken så det räcker att bygga i samma storlek som mitt andra bröst. Så då får dom förminska det "gamla" bröstet. Så just NU känns detta väldigt jobbigt och omständigt så jag funderar allvarligt på om jag skall gå enpattad istället. Men min självkänsla säger att jag vill ha 2 bröst.. Nåja jag har fram till april på att bestämma mig och mkt kan hända till dess...

Idag är jag hemma men mitt lilla troll. Hon har hög feber utan att vara förkyld eller ha ont någonstans. Det e jobbigt att se sitt barn vara så sjuk utan att kunna ta på något.

Jag har flera vänner som har cancer. Ett par av dom har det tufft nu. En av dom fick beskedet av sin läkare att ta vara på de dagarna hon har kvar. Hon säger själv att hon känner att hon blir sämre. Det e svårt att se en nära vän försvinna. Men hon är tapper och kämpar för sig, sina barn och man skull.
Sen har jag en annan vän som för tredje gången inom loppet på några år får cancerbeskedet. För knappt ett år sedan opererade hon bort bröstet och nu har hon/dom upptäckt en knöl i armhålan som är cancer. Hon sa idag att hon är ju mitt i livet så varför skall hon råka ut för detta en tredje gång. Hon är ensamstående med ett barn. Dessa vänner liksom jag är bara 35 år, gått i samma klass. Är det inte konstigt??!! Jag undrar ofta varför detta händer å vad det e för mening??
Vi sa att vi skall ta en kväll med ett glas vin , captain morgan å älta vår situation. För det är inte alltid lätt att prata med sina nära och kära för dom är inte så villiga att prata om cancern, döden och till och med skämta om det. Det är tabu vilket jag förstår. Så därför är det skönt att ha cancervänner för dom förstår ens tankar och funderingar.

Jag skall försöka ta mig till luddwes för att beställa kyl/frys och en ny spis. för det har ballat ur. Just nu känns det skönt att vara hyresgäst och slipper stå för notan :). Å jag e glad för att ha bra hyresvärd som säger att jag bara kan åka välja ut vilket jag vill ha.

Nähe,ta tag i dagen och göra något av den :)

Ha en underbar dag och tacka alla i min omgivning, nära och kära som gör mitt liv värt att leva :))

3 kommentarer:

  1. Hej Tessan! Livet tycks sa markligt ibland. Markligt och orattvist, men det maste du ha hunnit tanka en miljon ganger med vad du gar igenom. Det du skriver om tabun ar intressant, det blir sa allvarligt att man nog inte vet vad man ska saga. Jag tanker pa dig och onskar dig sa val. Xxx

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt när man vill en sak o det inte funkar. Tänk om det hade funkat att donera lite fett..då hade du mer än gärna fått va mig ;)
    Men jag håller tummar o tår för dig.
    Massor kramar till dig o dina vänner.
    Du finns ofta i mina tankar.

    SvaraRadera