torsdag 6 oktober 2011

Känna!

När man blir sjuk så får man inte må dåligt enligt vissa andra. För säger man man att man mår dåligt så slutar en del att lyssna, kontra med att dom mår sämre eller kommer med fraser typ:
-du är stark så du fixar detta
-Forskningen går så mkt framåt nu så det finns säkert ett botmeddel snart
-Jag känner en som hade samma som du och denne är fullt frisk idag
-Det gör inget att du tappar håret för du är jättesnygg i kort/snaggat
osv osv

Om det är så snyggt med snaggat/rakat hår, snagga e själva då om ni nu tycker det e så snyggt. Jag hade aldrig för mitt liv fått för mig att raka av mitt långa hår om jag inte hade varit tvungen. Å just detta mår jag verkligen skit av idag. Jag HATAR mitt korta afrohår.

Jag FÖRSTÅR!! att detta är ett sätt att peppa eller inte vilja prata om döden om det inte går att bota.

Men det jag vill förmedla är om jag inte få må dåligt ibland utan bara låter det växa inom mig å målar på ett leende ja då kommer jag må ännu sämre. Ut med skiten så kan man gå vidare sen. Å ibland som vän så räcker det med att lyssna utan att försöka försköna verkligheten.

I dags läget mår jag väldigt bra men det kommer dagar då jag mår lite sämre å låt mig då få må dåligt.Stöttning är inte alltid detsamma som peppning utan det räcker oftast att bara finnas där å stå kvar när någon mår dåligt. Jag vet att många sjuka håller med mig till fullo angående detta inlägget.

Många undrar om jag inte är orolig över att skiten skall blossa upp och nej jag är inte det. Kanske ibland det kommer över mig men det är ytterst sällan. Jag säger som en vän sa till mig, Gå på magkänslan och min magkänsla säger mig mig att jag mår bra. Så varför skall jag kasta bort mina bra dagar på att oroa mig. Kommer skiten tebax så tar jag det då :)

Nähe nu skall jag fixa iordning här å sysselsätta min lilla snorpa som försöker krya på sig :)
Kram på er <3

1 kommentar:

  1. ja att färga håret hemma är inte så bra egentligen. jag misslyckades och fick göra om det men det ser bra ut nu iaf.
    Oj då, hoppas inte det är nått allvarligt med henne. Så jobbigt när de små är sjuka.

    Kollade igenom din blogg lite snabbt och hoppas du mår bra trots allt!

    Hoppas ni haft en trevlig helg. kram

    SvaraRadera