tisdag 11 mars 2014

Tålamod e en dygd

Jag har tålamod när det gäller djuren och med andra människor men icke med mig själv. Jag e så frustrerad och bitter på att min kropp e så svag. Jag är så arg på den att den inte orkar det jag vill. Nu när solen skiner och ger energi så inte ens då laddas kroppen. 
Igår var det såromläggning och ja man kan inte annat än få lipen i halsen. Såret där porten satt läker inte kanterna ihop utan stygnen hade det varit helt öppet. Så i eftermiddag skall kirurgläkaren, överläkaren och min sköterska ha ett möte för att se hur vi skall gå vidare. Kanske byta antibiotika var det tal om. 
Om jag nu får en ny kur så hoppas jag den inte gör mig så trött som den jag har nu. Även smärtan påverka mig. Jag har starka morfinpiller som inte hjälper mot denna smärta så dom har jag slutat ta. ibumitin för inflammationen som jag hoppas hjälper. Det är ganska så svårt att lindra denna typ av smärta. 
Jag vet att detta kommer ta tid och bli bra. 
Skall bara hitta tålamodet. 

1 kommentar:

  1. Åh Tessan jag vet att inga ord hjälper men sänder dig många styrkekramar! Du är en riktig kämpe och fighter som dessutom orkar dela med dig såhär ♡. Krya krya!!!

    SvaraRadera