onsdag 26 februari 2014

5:e nålen och lycka

Idag skulle jag ju ner och göra en uppföljningsröntgen och då sprutar dom in kontrast i blodet med rätt bra tryck. Och som ni sett och läst hur dåliga mina kärl är så gick det inte så bra. Dom sprutade ju in i den nålen jag visade på bild i förra inlägget. Ja det sprängde och gjorde så ont att dom fick avbryta men dom fick ändå in tillräckligt för att slutföra och få bra bilder. Ikväll gick jag ner för att gå ut och ta frisk luft och gick då inom dagvården där jag får mina cellgifter. Min sköterska och överläkare var kvar så jag gick in till honom för sköterskan sa till honom att mitt röntgensvar var klart. Så jag fick svaret hos honom och det var att det gått SUPERBRA!!!!
Cellgifterna har bitit, de små tumörerna är inte synbara och de stora har krympt. Mkt bra resultat!! Min överläkare kramade om mig länge och var så glad och det är ta mig tusan jag med. 
Kommer få behandling i tablettform istället och som är lika effektivt. 

Operationen i eftermiddag gick bra. Det var en massa var  under huden som nu är bortrensat och spolat. Har även fått dränage och en 5:e nål satt. Har knappt ont och mår mkt bättre.

Nu jävlar är det nedförsbacke och medvind!!!!! 

2 kommentarer:

  1. Underbart Tessan, så glad för din skull!! Kramar till dig!

    Cina

    SvaraRadera
  2. Det låter bra!!//Ullis

    SvaraRadera