lördag 15 februari 2014

2 sekunder

Idag flög jag på 2 röda sekunder. Hörde hur hästarna sprang utanför, noterade det men tänkte att de fått spelet och busade i hagen. Och visst busade dom men INTE i hagen. För jag hörde bara sekunden efter Emma säga att Tomme sprang förbi fönstret å då fick jag fart. Mkt riktigt var dom lösa och hade superkul. Jag var som en brandman på med kläderna sen ut och fånga in dom. Åh vad dom var uppspelta och mkt stolta hästar. Tur man har djur som sätter fart på en.
Så idag skall jag se om jag kan fixa staketet, städa hos hönsen, få besök och sedan ikväll blir det myskväll med familjen hemma hos kusin Maxe och även kusin Annika med familj kommer dit.
Cecilia och Emma kommer stanna kvar över natten hos Maxe vilket dom tycker är spännande.


Denna veckan fick jag behandling och det gick som vanligt bra. Hur konstigt det än låter  och eftersom någon har bestämt att jag skall ha cancer så är det rätt oki att ligga där 1½-2 timmar och få min gifter. Jag vilar, kollar på tv, prata med den underbara personalen, slappnar av. Min kropp och hjärna är helt inställd på denna stunden för jag blir alldeles lugn när jag kommer in där och borra ner mig i sängen, för här kan jag inte göra annat än vila och det är bra för mig känner jag.


Jag är med en grupp där alla medlemmar har/haft bröstcancer och tillhör karlskrona. Några i gruppen har kommit på en tokig men rolig idé som fått mkt uppmärksamhet och den bara sprider sig. Vi skall göra en kalender med foton på oss som går i rosa oktober tema. Den kommer släppas för försäljning den 30 september och alla pengar kommer gå oavkortat till bröstcancerforskning.
Vi har inte lagt en krona på omkostnader utan det är snälla sponsorer som gör detta möjligt. Det är otroligt vad folk ställer upp och vill hjälpa till.
Vi finns på facebook och där heter vi Rosa Rutors kalender 2015 och här är länken dit:


https://www.facebook.com/rosarutorskalender?fref=ts


Nu skall vi ta tag i dagen och gå ut i ruskvädret och ta hand om djuren och bära in ved i massor.


Underbar helg önskar jag er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar