tisdag 14 augusti 2012

Pappi

Igår när jag skulle hämta hunden hos mina föräldrar så låg pappa på sängen och mådde inte så bra. Han var yr, feber och hade lite känningar i bröstet, envis som han är så skulle han INTE åka in till sjukhuset. Det som hör till saken är att pappa fått 2 hjärtinfarkter innan plus bytt kranskärlen. Jag blev ju givetvis orolig som tusan för min pappa beklagar sig aldrig. Så tillslut fick jag hota/tvinga honom att följa med iallafall till vårdcentralen. Jag sa till honom att jag slutar med mina mediciner och tacka nej till operation (vilket jag hade gjort om han inte lytt mig) om han inte följer med mig då reste han sig upp och jag fick köra honom.
Väl på vårdcentralen så konstaterade dom att han hade väldigt hög och oregelbunden vilopuls, 100-170. Ambulans kom och hämtade honom. Jag hann köra innan dom kom iväg och känslan att bli omkörd av ambulansen med blå ljusen och sirenerna på och pappa liggans där i bilen var hemsk.
Pappa ligger på HIA och mår ok. Idag på morron kl 5 slog det om och pulsen blev normal, hoppas det håller i sig.
Nu vill jag bara att han skall bli frisk och får rätt mediciner bli ordentligt undersökt så han får komma hem och må bra.
Älskade pappa krya på dig nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar