torsdag 9 februari 2012

Resultat

Många undrar hur det har gått med min dotters fot efter olyckan hon råkade ut för. Och efter 2½ år är resultatet detta. Ibland får hon ont i foten men annars är det full rulle på henne.

Idag var jag hos en lymfsköterska. Hon lärde mig hur jag skulle massera bort lymfvätskan som står kvar i armen.
Min "dåliga" arm var 1½ cm tjockare vilket e rätt så mkt så nu måste jag använda min stödstrumpa varje dag. Skall beställa en ny för den jag har e för liten å det stasar armen jäkligt mkt.
Det är rätt så fantastiskt hur man med enkla metoder kan leda om vätskan och låta andra lymfkörtlar ta hand om det.
Bara genom att andas djupt med magen så kan man starta ett sug så lymfan i magen drar till sig vätskan ifrån kroppen.

Ikväll är jag trött som vanligt och kommer nog somna tidigt sen e det full fart mot helgen. I helgen skall jag ut å köra häst :) ser fram emot detta.
Trevlig helg önskar jag er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar