fredag 23 december 2011

Äntligen hemma

Nu har vi äntligen fått hem våra pållar. Visst allt är inte klart och vi väntar fortfarande på elektriken som verka ta god tid på sig att komma hit. Det är ganska så becksvart ute på gårdsplanen och i stallet har vi fått sätta upp bygglampor så vi allafall har ledsyn.
Imorron så kommer jag nog ta en ridtur på Brie Nalan som den ena hästen heter, skall bli spännande för jag tror inte hon blivit riden det senaste året utan hon har ägnat sig åt att få föl och vara mamma :)
Den andre pållen heter Joel Gill å e så nerkärad i Brie :)

Nu kommer jag vara ledig fram till tisdag å det kommer bli mysigt hoppas jag. Men vad jag trivs på mitt jobb nu. Har helt underbara arbetskollegor och mina områden med personal e så härliga liksom personal jag bokar ut. Får MÅNGA goa skratt även allvarliga stunder. Jag är GLAD över att fått äran att få arbeta med dessa människor.

Jaha då e det uppesittarkväll med Mia å familj, tror jag skall svulla lite gotte å dricka chai latte som e så hiskiligt gott. Vi köpte en sån där Tassimo, visst det sved lite i pluskan för jag kunde ju inte ta den på rean utan ville absolut ha den röda :) men väl förvaltade pengar. Känns extra gott när man gör drickan i Tassimon.

Känner mig piggare nu och det e så jäkla skönt, fy vilken svacka å pers det varit under en längre tid. Men nu e jag uppe på banan igen.
Nähe nu e det jul mina vänner och jag önskar er alla en fin fin jul.

1 kommentar:

  1. tur att du har mig å ringa kl 07:00 även fast jag alltid sover då trots att jag alltid säger att jag varit uppe 1 timme. men min säng säger alltid till mig å stanna å så kramar den om mig lite extra... hmmm... singel livet märks va..haha.... ensam är aldrig stark. kram å god jul gumman..... ´hörs i januari......//uffe

    SvaraRadera