fredag 1 april 2016

Simsalabim

På loven brukar simsalabim ha drop in och man får komma in och pyssla. Sist vi var där så fick vi inte plats för det var så populärt och många stod på kö. Mina barn blev så besvikna för dom hade ju sett så fram emot detta.
Så nu när dom skulle ha påsklovspyssel och med tanke på mitt hälsotillstånd så mailade jag dom och frågade om vi kunde få boka tid för att vara säkra på att få pyssla. Dels för att slippa besvikna barn och att jag inte skulle orka ligga och köra fram och tillbaka utan att vila emellan. Det är ju ändå en bit mellan där vi bor och Karlskrona. 
Då säger den underbara personalen att kom en timme innan drop in börja så får ni börja då. Så den som höll i pysslet började en timme tidigare för vår skull och fanns där bara för oss. Tack vare det så kunde till och med jag med pyssla i lugn, ro och vila mig medan hon hjälpte mina barn. 
Då jag blivit ljudkänslig ( varför vet jag inte) och har svårt för sorgl och prat från olika håll, slapp jag detta. Jättemysig stund hade vi. 
Som om inte detta vore nog så sponsrade simsalabim och jag behövde bara betala halva priset. Det var mkt välkommet för sen förra veckan har jag snart lagt en förmögenhet på mina nya medciner. 
Tack än en gång simsalabim för att ni såg till att jag och barnen fick en minnesvärd och mysig stund mkt uppskatta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar