onsdag 13 april 2016

Förtydliga

Jag känner att jag bara måste förtydliga så det inte blir fel eller sura miner.
Det är såhär att många vill komma och besöka mig och det värmer givetvis mitt hjärta och betyder mycket.
Jag/vi har kommit i ett läge då vi får ta dag för dag. Även om man bestämmer en dag att man kan ses så är det inte alltid det går för jag helt enkelt inte orkar med när det är dax. Det går väldigt mkt upp och ner. Även om jag ligger på soffan när jag har besök så måste jag ju ändå vara social och även det tar på kraftern och jag blir trött.
Det är ju inte bara nära/ kära och bekanta som kommer på besök utan det är ju även palliativa, hemsjukvården och de som har hand om hjälpmedel. Som idag var hemsjukvården här sen kom dom för att byta ut rullstolen jag fick i måndags för den jag fick då kunde jag verkligen inte ha. Nu har jag fått en mycket bekvämare som man kan luta bakåt.
Igår var jag så slutkörd att jag aldrig hade klarat mig om Tomas inte varit hemma och tagit hand om mig, barnen och matlagning. Och det kommer han nog få göra resten av veckan.
Sen vill jag att den veckan jag har barnen att det skall finnas energi till dom i första hand.
Jag hoppas ni förstår och jag menar inget illa, jag vill verkligen träffa er men jag måste tänka på mig själv och familjen i första hand så vi får kvalitetstid.
Som jag skrivit innan så får ni smsa/ maila hur mkt ni vill, jag svara när det passar.
Känner mig väldigt otacksam men det är såhär det får bli
Kram Tessan

3 kommentarer:

  1. Linda Rudolf Johansson13 april 2016 kl. 20:16

    Hej Tessan
    Längesen sen sist. Har följt dig här på bloggen. Ska säga att jag tänker på dig.
    Mvh Linda Rudolf

    SvaraRadera
  2. Vilken oerhört stark och modig person du är! Kram

    SvaraRadera
  3. Tycker du har all rätt att få vara omtänksam om din familj o dig nu! Kram

    SvaraRadera