tisdag 23 februari 2016

Förklaring och boven i dramat

Igår när jag var och tog prover inför behandling idag så passade jag på att fråga min sköterska angående smärtan i knäet jag fick.
Jag tycket det var lite jobbigt att fråga för jag tänkte att hon måste tror jag hittar på när jag berätta detta. Men sagt och gjort och svaret jag fick direkt var att det kan bli sådana här kramper/smärtor speciellt i underbenen när man går på kortison under längre tid. Sen sa hon att man kan kan bli svag/kraftlös i benen och känna sig skakig, men hallå det är ju precis det jag är eftersom jag har svårt att gå i trappor och belasta benen.
Det känns verkligen skönt att få en förklaring och att det inte är något farligt utan bara gilla läget.
Så boven är kortisonet och jag behöver inte känna mig sjåpig eller att det slagit runt totalt i huvudet att jag inbillar  mig.
Jaha då skall jag snart samla ihop mig och åka iväg för behandling.

Trevlig dag vänner

1 kommentar: