måndag 20 juli 2015

Delmål

Jag har inte bara metastaser i levern utan fått reda på att jag har spridning av cancern till ryggen, bäckenet och revbenen på höger sidan. Jag som trott att jag blivit nojjig och inbildade mig men detta förklara varför jag har ont. 
I fredagskväll blev jag varse om vad svåra smärtor är. Vi var iväg på en camping på Öland och när vi skulle lägga oss för att sova kom det. Jag är van vid att ha ont i ryggen och sidan men det är hanterbart men detta var något i hästväg, trots 2 st morfintabletter så gjorde det så ont att jag ville bara skrika men det kunde jag inte för barnen och de andra på campingens skull. Klockan 4-5 på morronen kom jag lite till ro och kunde slumra till ett par timmar. 
Jag hoppas jag aldrig kommer få uppleva detta igen men jag vet att det kommer en dag med tanke på vad som händer i min kropp. 
Beskedet har ju förändrat en hel del i mitt liv och jag har små delmål och drömmar jag skulle vilja uppleva både realistiska och orealistiska. 
Jag vill vara med när mina barn tar studenten.
jag vill vara med när vårt föl skall göra sin första start även att får rida in henne. 
Vet ni om att jag bara varit utomlands en gång i hela mitt liv om man inte räknar, Finland, Danmark och Polen. Jag tror jag var 14 år och tillsammans med mina föräldrar och vän Mia åkte vi till Kreta. Det har aldrig mig heller direkt att åka iväg till "värmen" men jag har en väldigt stor dröm att få möjlighet att åka till USA tillsammans med barnen och Tomas. Fatta vilken upplevelse med Disneyworld, seaworld och allt som finns där men med min lön finns det ingen möjlighet men drömmen håller mig ändå vid liv och gott mod. För kanske en dag vinner jag dom där pengarna som tar oss dit innan det är försent. Man får faktiskt drömma och det kan ingen ta ifrån mig 😊. 

Jag kommer aldrig bli frisk men jag kämpar för att hålla mig kvar så länge jag kan för jag har så mkt att leva för här. Jag har så många fina härliga människor runt mig som får mig att må bra. 
Men ibland när man är så trött och har mer ont att det enda man orkar är att försöka andas. När man inte orkar vara med på olika saker eller umgås med nära och kära, ja då känner man att man bara vill ge upp. För vad fasen är det för liv att bara ligga på soffan/sängen i dagar för kroppen inte orkar. Men rätt som det är får man energi och man kravlas sig upp.

Så är jag dålig på att höra av mig nu så beror det på att min energi går åt att vara med och uppe på benen och leva. Men ni finns alltid i mina tankar ska ni veta mina älskade popcorn❤️ 

5 kommentarer:

  1. Lilla vän, om ja ändå hade vetat idag när vi sågs i affären! En cyberkram till dig från mig. Så orättvist o tufft. Förstå dina önskningar mkt väl, så många gånger ja hörde Sofie säga detsamma. Hon hade turen o fick sin drömsemester med mamma pappa Lena o Elin, önskar av hela mitt hjärta att du o dina nära o kära får uppleva detsamma. Det skär i mitt hjärta av att läsa det du skriver. Många tankar till dig dina barn! 😍

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen du får uppleva många av dina drömmar o precis som du skriver så är det klart att du ska ta vara på tiden med din familj. Vi andra finns alltid hos dig o du med oss i våra tankar. Om man kunde skicka ork o energi så hade vi alla gjort det men som Åse skriver så skickar jag oxå en cyber kram. Men finns om du skulle behöva 💖
    kramar fina vännen. //Ella 😘

    SvaraRadera
  3. Älskade Tessan. Skickar massor med energi och cyberrymden kramar❤️

    SvaraRadera
  4. Andrea Nordenberg23 juli 2015 kl. 15:04

    Åh älskade Tessan! Kan inte med ord beskriva hur ledsen jag är! Skickar styrkekramar till dig och din familj ❤️ I morgon när lönen kommer skickar jag och familjen givetvis ett bidrag till er resa! 😘

    SvaraRadera
  5. Vilka tuffa besked du fått. Hoppas du får smärtlindring som fungerar. Tänker på dig//Ullis

    SvaraRadera