onsdag 1 oktober 2014

Luften gick ur och tårar

Idag när jag tog in posten så låg det ett brev till mig. Jag kände att det var mer än ett vanligt brev och började fundera om jag beställt något som jag glömt. 
När jag öppnar det och ser vilket fint kort, biokort och hälsningen, gick luften ur mig och jag blev så rörd att jag inte kunde hålla tillbaka tårarna. 
Det var ifrån mina älskade arbetskamrater och ifrån våra kontorsgrannarna. 
Tänk att dom bara skickade hem det till mig bara sådär. Fasen vad jag älskar dessa underbara människor. Dom gör min kamp mot cancern lite lättare. 
Många säger till mig att jag är så stark och en kämpe. Men det är inte så svårt att vara det när jag har så många nära och kära som stöttar mig hela tiden. 
Åh vet ni vad, jag kommer fr.o.m. Idag börja jobba 25%. Ska bli så skönt att få skingra tankarna och träffa mina underbara kollegor. 
PS, på kortet står det: Tessan du är som en bakelse -vi gillar dig (och din iPhone). Kramar. Godis finns på jobbet att hämta. DS. 

2 kommentarer: