lördag 2 mars 2013

Helgen här

Jaha då var helgen här. Vi har inget inplanerat mer än att vi skall hälsa på min vän Mia med familj och det är alltid lika trevligt och mysigt. I tisdags var jag på info möte angående min operation. Då får man träffa narkosläkare, operationläkare, sjuksköterskor och ta blodprov. Mina blodprovssvar visade mkt bra värden och det är skönt att veta, fast jag har å andra sidan aldrig haft dåliga värden. Jag bad om att dom skulle plocka bort min port a cath när dom ändå är där och rota. I torsdags förmiddag ringde dom ifrån röntgen och frågade om jag kunde komma på eftermiddagen och göra min magnetrönten, sagt och gjort. Den tar en stund att göra så dryga halvtimmen låg jag i den där tunnlen. Det smäller och dånar så man få ligga med hörselskydd. Svaret på den röntgen får jag väl om ett par veckor OM det inte är något för då lär jag nog bli varse innan jag vet ordet av. Jag är verkligen inte orolig över detta för jag tror mig veta att det inte är något utan en vanlig överansträngning som gått över till inflammation. Jag fick tyvärr sluta med min medicin som skulle hämma inflammationen och smärtan för den innehöll medel som kan öka blödningsrisken vid operationen. Så nu får Tomas massera mig lite oftare vilket han troget gör. Nu skall jag hänga lite tvätt sen göra oss i ordning så vi kommer iväg idag. Det är ju lördag godis skall inhandlas och mello skall se. Underbar helg önskar jag er. Kram

2 kommentarer:

  1. Håller tummar o tår för röntgenbesked o även din kommande op, det kommer gå strålande... heja dig

    SvaraRadera
  2. Hoppas du också får en toppenbra helg!
    En bloggläsare :)

    SvaraRadera