lördag 31 mars 2012

Familjen utökas

Det är mkt häst nu :)
Snart har jag inte tid att jobba längre för det blir fler och fler i familjen. Nu har vi utökat med att Tomas mfl häst kommit hit för att få vila upp sig och läka efter en blödning på gaffelbandet. Även han är en fantastisk fin häst som gjort många minnesvärda lopp genom åren. Han har sprungit in över 2 miljoner kr och han är en hedershäst som gör vad han kan i loppen. Till vintern hoppas vi han kommer igång igen och gör come back.
Jag har köpt ett nytt superfoder (enligt min däkis) som skall hjälpa till att bygga upp den andre hästen Joels muskler. Detta foder kostar lite mer men däkis säger att hon märker STOR skillnad så det skall bli intressant att se.
Sen om någon månad åker vi och betäcker Brie så vi får föl nästa år. Kommer betäcka med en fin hingst som heter Andover Andover. Han har 2 avkommor som tävlar nu som verkligen visat goda resultat. De andra avkommorna är inte så gamla än utan skall väl börja visa sig på banan nu. Spännande.

Troligtvis pga min behandling mot cancern har jag fått tinnitus :( värst är oljudet när det blir tyst runt omkring mig så vid sängdags så e det lite jobbigt att somna. Detta är något man får lära sig leva med för det finns ingen bot.

Annars går livet sin gilla gång. Alla mår bra, trivs som tusan på jobbet och här hemma.

Idag är det barnkalas och lördagsgodishandling som gäller.

Trevlig helg vänner :)

 Tomme vinner V75

Tomme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar