onsdag 28 januari 2015

Jag reser mig igen

Igår gjorde jag uppföljningsröntgen och på kvällen ringer min överläkare och berättar att det ser mkt bra ut. Det finns nästan ingenting kvar i levern och det lilla som finns, syns knappt. 
Cancermarkörerna har gått på ett par månader ner ifrån ca 250 till 34!!!! Alla min prover är normala. 
Prickarna och det onda jag har i ryggraden är inte metastaser utan det är urkalkningar i skelettet pga sjukdomen. Jag kommer få äta 2 kalktabletter om dagen och få en spruta i magen var fjärde vecka för att hjälpa till att stärka mitt skelett. 
Jag har fått en tumörförebyggande tablett som används mkt i USA och som har visat god effekt. Den tabletten skall jag äta tillsvidare. 
Så idag var jag och tog bort min picline i armen för nu behöver jag inte mer cellgifter för stunden och tack gode Gud för det. Min överläkare sa att det är otroligt att jag orkat gå igenom alla dessa behandlingar med detta hemska gift. Men jag har mått jävulskt dåligt varje gång men det är idag värt varenda sekund lidande. 
Så jag reser mig en andra gång och njuter av livet för stunden för jag vet hur snabbt det kan vända. 

Kram. 

3 kommentarer:

  1. Så härligt att höra,bästa svar man kan få:))))
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Kämpe! Så glad jag blir! Ta väl hand om dig gamle vän❤️ Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Hej ,det var länge sedan du uppdaterade din blogg , jag hoppas allt är bra med dig:)

    Kram
    Monika

    SvaraRadera